alleyballey

Alla inlägg under augusti 2011

Av Alexandra Karlsson - 31 augusti 2011 22:16

Halloj. Jag har det sjukt jobbigt asså... Har ju fått in tandställning där nere eller vad man ska säga och den ''ståltråden'' är liksom vass läängst bak så den sticker på min tunga så har asont i den nu, AAAAAAAAJ. och så har jag träningsvärk! :/


Idag har jag tränat och vart med Erica å skolan solklart!
Å fick en samhällsläxa som jag precis gjorde klart, gick  på typ 5 min.


yeeeey jaaaa jag är duktig på de fyra grundlagarna nu :D :



De fyra grundlagarna:

Regeringsformen:
Regeringsformen beskriver både hur landet ska styras och vilka våra

Demokratiska rättigheter är. Regeringsformen talar om hur makten ska fördelas mellan riksdagen, regeringen, kommunerna,

Landstingen och domstolarna.


Tryckfrihetsförordningen:
handlar om rätten att uttrycka sig fritt.

För tidningar och böcker finns tryckfrihetsförordningen.

yttrandefrihetsgrundlagen:

Handlar också om att uttrycka sig fritt då för radio, tv och webben.


Successionsordningen:
Successionsordningen innehåller reglerna för vem

som kan bli kung eller drottning i Sverige. Idag saknar

kungen och drottningen politisk makt.


nu ska jag chilla lite framför facebook sen sova tänkte jag!
hajdå


 

Av Alexandra Karlsson - 30 augusti 2011 16:13

Mollymus: snygg mössa, vaart har du köpt den? :)
fin blogg!
svar: Tack så mycket, vet inte riktigt faktiskt. bilden är rätt så gammal så minns inte ;) tack så mycket

Carro: haha, go e du :D
svar: haha, ehm, tack ? ;P

Carro: Vet precis hur det är, det är hemskt!
vet att du kommer klara detta, kämpa på tjejen säger jag bara! med ditt utseende och din röst kommer du långt, jag lovar dig!
svar: Skönt att du också känner som mig, tack så himlans mycket! Jag kämpar, alltid.
Tack för din omtanke grymma Carro!

 

Av Alexandra Karlsson - 30 augusti 2011 16:06

hejhejhejhejhej...
Idag har det inte hänt så mycket, haft en lektion och varit hos tandläkaren.
spännde tandställingen, å fy vad ont det gör asså. drogar mig med tabbleter.
Jag och pappa ska snart åka iväg till Ikea, äntligen säger jag bara!

 

Av Alexandra Karlsson - 29 augusti 2011 23:15

Jag har börjat med dessa jobbiga drömmarna igen, men egentligen när jag väl drömmer så är det underbart men när jag vaknar och inser att det bara var en dröm känner jag mig så värdelös.
Du vet den där klumpen i halsstrupen som aldrig vill försvinna, och tiden går lika långsamt som en snigel. Så känns det just nu, hur fan kan man sakna någon så jävla mycket?
Jag förstår inte det, går bara inte. Våran tid tillsammans har varit både kort och lång. Men en sak är säker, den var perfekt. Mådde så himlans bra.
Kom tillbaka, snälla! Håll i mig. håll om mig, vad som helst.
You put your arms around me, and i'm home! Så är det, lovar.
Men viktigast av allt, glöm inte mig. Kom ihåg mig, kom ihåg oss.
Fan vad jag saknar dig!

   

Av Alexandra Karlsson - 29 augusti 2011 21:52

Hejdär!
Idag har det vart en go dag, jag är nöjd.
Skolan gick snabbt och det var ändå sköj, asså ärligt... jag gillar skolan. Jag blir så glad när jag ser vissa personer i skolan, jag typ lyser upp. Min klass suger litegrann men vafan, skitsamma jag har världens bästa vänner så shit the same!

Sen gick jag hem till pappa och spelade gitarr och åt lite, sen drog jag till en hårsalong och lämnade en praolapp där sen drog jag till mamma, bytte om och åkte på löp/styrketräning. Asnajs vare ändå, det spöregnade så blev pissblöt, efter träningen fick vi en belöning... en coooooola! så åkte hem, la in colan i frysen, busade lite med tippa och sedan tog jag ett långt,varmt, gött bubbelbad! med min underbara cola! sen efter en stund gick jag till pappa och åt middag eller a typ kvällsmat, och nu sitter jag här och har inget mer att säga! hahaha. men jaja, hejdå!

på denna bilden är jag jättelik min syster, herrejesus!

   

Av Alexandra Karlsson - 28 augusti 2011 23:27

hej, fast palla blogga nu...nu ska jag sova.
godnatt å hejdå.

 

DOP

Av Alexandra Karlsson - 27 augusti 2011 19:43

      Hej på dig, jag är trött...
Kom hem för en stund sedan och är dötrött.
Har inte så mycket att säga faktiskt.

vi somnade i bilen när vi var påväg hem...





Av Alexandra Karlsson - 26 augusti 2011 21:09

haaaj!
idag har det varit en riktig grym dag! först hade jag en halv spanskalektion sen drog vi å tog skolfoto, skulle tagit kort på allt men pallar inte. a iaf, sen efter det hade jag en kort engelskalektion för orkade inte mera så fick gå tidigare .väntade på resten av girlsen i sk mellangården alltså utanför bamba i typ 20 minuter så åt vi, blääää smakade det. Sen hade jag jour, as skoj var det. hade det i typ 2 timmar, den sista timman hade jag,wille,dean och adam vattenkrig, as skoj vare! haha. gick hem å åt muffins å drack saft sen kom anna så spenderade jag några timmar med henne sen träna jag och nu sitter jag här efter en go middag, jag åt 3 fucking portioner!!!

   börjar älska mitt hår, asså efter en dusch med lite balsam blir det asfint! :D

 

Presentation


För att följa mig dagligen gå in på nattstad.se/alexandrakarlsson.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen till min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards